joi, 5 iunie 2008

Lupii din sufletul Micului Sef de Trib

Daca tot am vorbit de povestile indienilor din America de Nord, iata si una referitoare la eu-rile interne.

Fiul cel mic al Sefului de Trib Sioux a asistat pentru prima oara la ritualul de initiere al tinerilor ce devin barbati. El a vazut cum unii au devenit razboinici neinfricati trecand probele de foc ale initierii, altii au aratat ca tribul se poate baza pe bratul lor tare si ochiul ager, cum unii isi arata talentul de calauza sau tamaduitor, altii mestesugul in a face arme ascutite si mortale, dar, a mai vazut si cum unii se transforma in fiare sangeroase si se manjesc cu sange nevinovat, cum frica si lasitatea omoara omul din sufletul altora si mai ales cum multi prieteni mai mari se transforma intr-un fel sau altul.

Frica si indoiala au patruns in sufletul sau si a alergat la bunica lui, mama vestitului Sef de Trib. Ea a vazut indoiala din sufletul copilului si l-a intrebat:
"- Oare ce duh rau a atins inima nepotului meu si ii tine curajul legat cu latul indoielii ?"
Baiatul i-a raspuns:
"- Bunico, dupa ceremonia de initiere, am vazut cum unii baieti pe care ii cunosteam au devenit barbati in trib si cum altii au devenit rusine pentru noi! Am ceva in suflet care ma face sa vreau sa fiu un Mare Sef ca tata, dar si ceva ce imi strecoara frica! Te rog sa imi spui cum sa fac sa ajung si eu barbat in trib ?"

Bunica a zambit, a intins mana si a tras baiatul langa ea. L-a mangaiat pe cap si i-a povestit:

"- Uite cum sunt lucrurile: in inima omului salasuiesc doi lupi. Unul este sangeros si las, este cel ce starneste frica si ingheata sufletul, este cel ce se hraneste cu sange nevinovat, este razbunator, inegurat si rau, este cel singuratic si crud, se gandeste numai cum sa ii fie lui bine si niciodata la haita!

Celalalt lup este drept si curajos, este cel ce arata ingaduinta si sare in ajutor, este cel ce se hraneste cu dragoste si mila, este iertator, senin si bun, este cel care are grija de perechea, puii si de haita lui, este viteaz si respectat!

Vezi tu baiatul meu, acesti doi lupi din inima fiecarui om se lupta si se bat pe inima omului in fiecare zi din viata lui. Ei se lupta crancen si nici unul nu se lasa, premiul celui care invinge este mare !"

Micul Sef de Trib care o asculta pe bunica cu sufletul la gura si ochii mari, a sarit in sus si a intrebat-o:

"- Si care dintre cei doi lupi castiga inima omului, bunico !??"
Iar bunica, cu zambetul ei intelept, spuse:

"- Cel pe care il hranesti, baiatul meu, cel pe care il hranesti !"

Niciun comentariu: