vineri, 6 februarie 2009

Rational/emotional sau blocul motor intern

De multe ori ne chinuim cu balanta nebuna si echilibrul fragil pe care vrem sa il obtinem intre partea noastra rationala si cea emotionala. "Rotita" inimii si cea a ratiunii vor sa functioneze perfect una cu alta. Isi doresc ca zimtii lor sa se intrepatrunda perfect si sa obtina lucru mecanic una de la alta: una sa o invarta pe cealalta si cealalta la randul ei sa ii transfere energie primei.

In viata de zi cu zi folosim mai mult una din rotite, majoritatea cupleaza "motorul" ce da energia catre rotita ratiunii si o folosesc pe aceasta mai des.

Si eu am impresia ca daca rotita ratiunii se invarte bine, atunci si "rotita" inimii se invarte la fel de bine.
Si o las sa mearga, ma concentrez pe ea, pe ratiune.
Si roata se invarte.
Se invarte.
Mai face ceva zgomote, ceva vibratii, dar merge si merge bine.
Ii dau numai ei energie si concentrare.
Si roata ratiunii merge.

Am si uitat ca ea este in angrenaj cu alta. Dar oricum nu realizez in acel moment, si imi focalizez atentia si energia pe rotita asta. Acum vibreaza mai des si se aud ceva zgomote ciudate, parca si miroase a ceva incins.

Si simt un pietroi in stomac si rationez.
Si iar rationez.
Si iar rationez.
Dar nu realizez, pe moment de unde pietroi !?
De unde in stomacul meu !?
De ce asta si de ce aici !?

Acum imi aduc aminte ca roata ratiunii este in angrenaj cu cea a emotiilor. Roata emotiilor care sta mai mult in baia de ulei a subconstientului.
Si ea, saraca, este uzata si ciupita, are lagarele tocite si zimtii ciobiti. Pentru ca am uitat de ea !
Pentru ca am focalizat atentia si energia pe ratiune, dar ambele sunt parte ale aceluiasi sitem: Blocul Motor al sistemului Costi Balan.

Ca un mecanic ce sunt, atunci, ma mai opresc si verific ambele rotite, le studiez, le calibrez, le sterg, le acord atentie. Cateodata mai si vorbesc cu ele, asa fac mecanicii :-)

Devin brusc constient ca mintea rationala si cea emotionala sunt elemente ale aceluiasi sistem. Se influenteaza reciproc, daca cred ca o uzez doar pe una, ma insel, ambele sunt in sarcina.

La fel spiritul si corpul formeaza un sistem. Ele sunt expresii diferite ale aceleasi persoane. Persoana Costi Balan.

Si mai mult decat atat: elementul care controleaza sistemul nu este constientul !

Tu ce zici ? La tine cum crezi ca este ?

Niciun comentariu: