joi, 9 august 2012

Referinţe externe versus Referinţe interne

Am văzut azi o declaraţie care mi-a plăcut:

"Cel mai tare sex oral de care am avut parte a fost cel făcut de gura lumii !"

Nu ştiu cine a spus-o, dar înclin să cred că era o femeie călcată rău pe coadă. Nu de alta, dar bărbaţii sunt prea infantili ca să recunoască că sunt afectaţi de "gura lumii". Asta se vede clar în jurul nostru, femeile sunt mai directe şi ştiu să îşi impună punctul de vedere mai simplu şi mai hotărât decât bărbaţii. Femeile sunt mai "teritoriale" în anumite privinţe şi mai curajoase când este vorba de "gura lumii". Ceea ce este de apreciat!

 De multe ori mă surprind, nu fac excepţie de la regulă, că dau prioritate aşa zisei imagini de moment, când sunt cu copii în parc sau la cumpărături. Mie îmi este mai ruşine de "lume" la anumite chestii pe care le fac copii decât soţiei mele şi asta am observat-o la majoritatea oamenilor din jurul meu care au copii.

Diferenţa este la tipul de referinţe pe care le folosim în situaţiile respective, adică cu ce/cine te compari, pe cine vrei să mulţumeşti în acele situaţii şi ce este valoros pentru tine atunci. Dacă ai referinţe puternice interioare legate de situaţia respectivă atunci "gura lumii" îţi poate produce plăcerea descrisă mai sus. O mamă are cu mult mai multe legături şi valori internalizate pentru ea şi copilul ei în situaţiile publice, create prin însuşi actul de concepere şi naştere. Un bărbat dezvoltă astfel de referinţe pentru lucrurile pe care le-a "născut" el: maşină, casă, orice alt obiect achiziţionat/construit de el, etc. Asta este una din cauzele principale ale faptului că mama este mult mai legată de copil şi mai pricepută la creşterea lui decât tata.

Aşadar domnilor, fetele au prioritate la plăcere când este vorba de "gura lumii"!

Niciun comentariu: